Joulukuu 2016

Blogit ja artikkelit

Tutustu ajankohtaisiin blogeihin ja artikkeleihin! ST-konserni ja ajankohtaiset talousaiheet myös:
LinkedInissä Suomen Tilintarkastajat ry | ST-Akatemia Oy ja Twitterissä @STyhdistys

Seuraa myös Ajankohtaista-palstaamme >


Koulutussuunnittelijan puolivuosikatsaus

Tuija Niemeläinen: Aloitin työni koulutussuunnittelijana ST-Akatemiassa kesän tarjoillessa viimeisiä lämpöjään. Syksyn sateiden ja pimenevien päivien kuluessa tutuiksi ovat tulleet niin tilintarkastajien valmennusohjelma, talouden ammattilaisten koulutukset kuin kattava jäsenkoulutusvalikoimamme.

Lue lisää

Kirjanpitolautakunta julkaissut lausunnon johdannaisten käsittelystä

Tuomas Honkamäki: Kirjanpitolautakunta on juuri julkaissut lausunnon 1963/2016. Lausunto muuttaa useiden yhtiöiden johdannaisten kirjanpitokäsittelyä kotimaisessa kirjanpidossa.

Lue lisää

Rahoitusinstrumentit – uuden IFRS 9 -standardin keskeinen sisältö

Pekka Nurmo: IFRS 9:n onnistunut käyttöönotto vaatii entistä tiiviimpää yhteistyötä yhtiön johdon, kirjanpidon ja tietohallinnon välillä. IFRS 9 -standardi koskee kaikkia toimijoita; ensisijaisesti pankkeja mutta myös ei-rahoitusmarkkinoilla toimivia IFRS-tilinpäätöksen tekijöitä. 

Lue lisää

Siirtohinnoittelu: tee konsernin sisäiset sopimukset kirjallisesti

Merja Raunio: Vuonna 2016 tuli voimaan uudistetut OECD:n siirtohinnoitteluohjeet. Niissä korostetaan siirtohinnoitteluanalyysin kaksivaiheisuutta. Ensin selvitetään hinnoiteltavaan liiketoimeen liittyvät relevantit tosiseikat. Toisessa vaiheessa määritetään markkinaehtoinen siirtohinta tai arvioi...

Lue lisää

Viestintä hyppäsi sosiaaliseen mediaan

Minttu Sallinen: Syksyä 2016 on leimannut kiireisyys positiivisessa uudistushengessä. Olemme kehittäneet viestintäämme voimakkaasti eteenpäin esimerkiksi jäsenviestinnän ja edunvalvonnan saralla.

Lue lisää

Säätiölaki – mitä hyvää ja mitä haasteita?

Johanna Perälä: Säätiölaki tuli voimaan vuosi sitten 1.12.2015. Laki oli kokonaisuudistus ja muutti säätiölainsäädäntöä merkittävästi. Uudistuksessa on niin haasteensa kuin positiiviset puolensa.

Lue lisää

Asiakaskokemus kuntoon - viisi ensimmäistä askelta

Maija Sillanpää: Viimeisen vuoden aikana ajattelutapamme on muuttunut ja sen myötä niin organisoituminen kuin tekemisen tapa ovat uudistuneet. Yksi toimintamme neljästä painopistealueesta on asiakaskokemuksen, myynnin ja markkinoinnin kehittäminen. Miten tämä on näkynyt toiminnassamme? Tunnistan...

Lue lisää

Asiakaskokemus kuntoon - viisi ensimmäistä askelta

Maija Sillanpää: Viimeisen vuoden aikana ajattelutapamme on muuttunut ja sen myötä niin organisoituminen kuin tekemisen tapa ovat uudistuneet. Yksi toimintamme neljästä painopistealueesta on asiakaskokemuksen, myynnin ja markkinoinnin kehittäminen. Miten tämä on näkynyt toiminnassamme? Tunnistan...

Lue lisää
+ Jaa sivu | Facebook | Twitter | LinkedIn | Sähköposti