Tapaksia ja tastingiä Tampereella – asiaakin asiakasymmärryksestä

10.07.2019, Aihe: Tilintarkastuksen asiantuntijoille

Artikkeli on julkaistu alun perin Profiitti - Talous & tilintarkastus 2/2019 -lehdessä.

Tiesitkö, että yhdistyksellämme on alueellista toimintaa ja jäsenemme voivat vaikuttaa sen toimintaan? Miten voimme lisätä asiakasymmärrystä, kysyttiin Tampereella toukokuussa, ja samalla kohennettiin viinitietoutta.

tapaksensyöjiä tampereella

Teksti ja kuva: Paula Hämäläinen


Tammikuun Tilintarkastajapäivässä tamperelainen Teemu Suoniemi veti hihasta ja kertoi ajatuksensa: Yritetään saada niin nuoria kuin vanhempia tilintarkastajia mukaan tilaisuuteen, jossa on yhdistetty asia, keskustelu, viinitasting ja tapakset. Paikkakin oli selvä: Inez tapas bar. Niinpä tartuimme Teemun kanssa toimeen.

Saimme tilaisuuteen myös helsinkiläistynyttä ja jyväskyläläistä verta: Teemu Laitisen ja Sami Kiviluoman. Kaksi Teemua ja yksi Sami vetivät keskustelua asiakasymmärryksestä, ja kolme vinkkiä jäi yli kaiken mieleen:

  1. Kerro omat toimintatapasi ja luo pelisäännöt asiakassuhteelle jo alkuvaiheessa, asiakassuhde rakentuu keskusteluiden kautta.
  2. Puhu asiakkaan kieltä. Jos asiakkaasi on pk-yrittäjä, hänelle ei kannata puhua samalla tavoin kuin toiselle tilintarkastajalle.
  3. Muista kommunikoinnin tärkeys pitkin asiakassuhdetta!

Oli mukava tavata tamperelaisia jäseniä ja ehdimme jo ideoida tulevaakin.

Oletko sinä seuraavassa tilaisuudessa mukana ja mitä sinä toivot?

Kiitokset

Kiitos Teemut, Sami, ravintolan väki ja tilaisuudessa olleet! Kiitos myös useammalle nuorelle tilkkarille, jotka ovat toivoneet tätä aihetta. Aihetta liipaten on ehditty järjestää myös striimaus palvelumuotoilusta ja tallennekin on jo olemassa. Jäsen, löydät tallenteen ST-Akatemia Online -palvelusta nimellä Tallenne: Palvelumuotoilu tilintarkastajan työkaluna.

Toiveissanne on voimaa!


Tutustu myös:

Oliko blogiteksti mielestäsi kiinnostava? Jaa tietoa myös verkostollesi.

+ Jaa sivu | Facebook | Twitter | LinkedIn | Sähköposti